“Ben Hiçbir Şey Yapmadım Bu Para Nereye Gidiyor?” Söylemenizin Ana Nedeni Olan “Latte Faktörü” Tam Olarak Nedir?
Gerçekten pek bir şey yapmıyoruz. Örneğin her gün dışarıda bir bardak latte içmek Ne kadar büyük bir masraf olabilir? Latte keyfimiz günlük bazda küçük bir masraf olsa da yıllık olarak baktığımızda bizi biraz üzebiliyor.
Amerikalı bir yazar olan David Bach tarafından ortaya atılan “latte faktörü” kavramı, tam olarak latte, dergi veya dizi platformu aboneliklerigibi ciddiye almadığımız küçük harcamaların hayatımıza büyük etkisini ortaya koyan bir kavram olarak karşımıza çıkıyor.
Latte faktörü ile karşılaştırıldığında, küçük harcamalar zamanla daha büyük harcamalara dönüşür.
David Bach, çoğumuz için bir rutin haline gelen kahve tüketiminin günlük harcamalarımızın değişmez bir parçası olmasından yola çıkarak bu gerçeğe dikkat çekiyor. günlük kahve harcamalarımızBu kavramı örneklendirerek latte faktörü olarak adlandırıyor.
Bach’a göre, bireyler finansal bir hedefe ulaşmak istiyorsa, bu tarz küçük harcamalarını yeniden gözden geçirmelidir!
Küçük gözden kaçan giderlerUzun vadede çok büyük meblağlara ulaştığını savunan Bach, amacı tasarruf olan kişilerin, dışarıda kahve içmekten Netflix üyeliğine kadar çeşitli küçük harcamalardan tasarruf ederek bu hedeflere yaklaşacağını savunuyor.
Kısacası gelirinizi artıracak bir gelişme olmasa bile, küçük harcamaları azaltaraktekrar biriktirerek kurtarmanın mümkün olduğunu söylüyor.
Aslında işin özü istediğimiz tasarrufa ulaşmak için daha bilinçli harcamak!
Küçük ve vazgeçilebilir harcamaları kısarak veya giderleri tamamen ortadan kaldırmakTasarruf etmenin mümkün olduğunu savunan latte faktörüne göre, harcamaları takip etmemiz ve kestiğimiz harcamalardan elde ettiğimiz birikimleri başka şeylere harcamadan bir hesaba yatırmamız önerilir.
Starbucks’tan 39 TL’ye aldığımız küçük boy filtre kahve üzerinden bu konsepti biraz inceleyelim.
Her gün Starbucks veya benzeri bir yerden kahve içmek haftalık maliyet 273 TL . Aylık bazda bu maliyet 1.170 TLoluyor.
Yıllık maliyet 14.235 TL olarak görünür. Bu tam olarak latte faktörü olarak tanımlanan kavramdır!
Burada kendi latte faktörünüzü de hesaplayabilirsiniz.
En ucuz kahvelerden biri olan filtre kahve için durum böyleyse, daha değerli seçeneklerŞimdi durumu bir düşünün…